Aamulla oli pakkasta 33 astetta, joka on tämän talven ennätys tähän mennessä.Samalla kun hain lehden n. 140 metrin päästä postilaatikosta kannoin liiteristä puut ja laitoin uunin lämpiämään. Tuntui tosi hyvältä, teki mieli lähteä lenkille. Mutta sitten ymmärrys kertoi, että PAKKASTA -33!!!  Olin siis unenpöpperössä ymmärtänyt laittaa jopa pipon päähäni ennen ulos menoa, enkä tuntenut kylmää. Se siitä lenkistä, mutta kohta on laskiainen ja lasten loru Oli ennen Onnimanni - Onnimannista matikka, matikasta - maitopyörä, maitopyörästä  - pytikkä.....täytti ajatukseni. Verkkokoulutuksessani minä kuulun ryhmään Mateet, niinpä riimittely alkoi. Tuloksena:

Oli ennen Onnimanni - Onnimannista matikka

matikasta - meseposti

mesepostista - g-meili

g-meilistä - skypesoitto

skypesoitosta - moodletili

moodletilistä - oma blogi

oma blogista - wikilinkki

wikilinkistä - onnen sivut

onnen sivuista - Onnimanni

Onnimannista - matikka

matikasta - .....HERÄTYS!

Upeeta! Olen oppinut vuoden alusta näin monta tvt-asiantuntija termiä. Ja luulen jopa käsittäväni, mitä nuo kummajaiset tarkoittavat. Lisäksi MINULLAkin on jo lähes ne kaikki. Kaikkea olen jo tutkinut, testannut ja käyttänyt. Tuntuu oudolta, sillä vielä tammikuussa kysyin kolleegalta, mitä tvt tarkoittaa? Hän ei ollut kuulevinaankaan kysymystäni, ja viimein vastasi tivaukseeni, että sano suoraan ATK. Se on ihan sama juttu. Kyllä sinä sen ymmärrät.

Mutta riimittelyyni ja sen sisältämään oppiin olen niin tyytyväinen, että taidanpa lisätä sen myös Mateiden ryhmäblogiin ja ehkäpä vielä g-mailiin, että varmasti kaikki kurssitoverinikin huomaavat sen? :-)Olemmehan kaikki samassa verkossa.